Saturday, January 26, 2013

/ 39

Pessoa / Caeiro:

De fiecare data cand ma gandesc la un lucru, il tradez.
Trebuie sa ma gandesc la el doar cand e in fata mea,
Nu sa gandesc, dar sa privesc,
Nu cu gandul, dar cu ochii.
Un lucru vizibil exista pentru a fi vazut,
Si ceea ce exista pentru ochi nu trebuie sa existe pentru ganduri;
Eu sunt tot ceea ce este cand gandesc, nu cand privesc.

Privesc, si exista lucruri.
Gandesc si exist doar eu.

eul e un produs al gandirii.

nu exista decat atunci cand apar ganduri, ganduri despre ceea ce e simtit si trait.

cand esti atent la ceea ce simti, aici si acum, nu exista niciun fel de eu, doar ceea ce simti si faptul de a simti.

couldn't agree more.

tot el:

A fi real inseamna a nu fi in mine insumi.
In interiorul persoanei mele nu am nicio notiune de realitate.
Stiu ca lumea exista dar nu stiu daca eu exist.
Sunt mai sigur de existenta casei mele albe
Decat de existenta interioara a proprietarului casei mele albe.
Cred mai mult in trupul meu decat in sufletul meu,
Pentru ca trupul meu e prezent in mijlocul realitatii,
Capabil sa fie vazut de altii,
Sa-i atinga pe altii,
Sa se aseze si sa se ridice,
Dar sufletul meu poate fi definit doar in termeni exteriori.
Exista pentru mine - in momentele in care cred ca exista cu adevarat -
Imprumutat din realitatea Lumii din afara mea.

No comments: